Kampioenschap van Kijk Uit nog niet beslist

Keizercompetitie ronde 38

Er heerste een gezonde spanning vrijdagavond in het Jan Ligthart gebouw. Een drietal schakers is nog kanshebber op de titel dit seizoen. En met nog twee rondes te gaan keken velen ook uit naar hetgeen wedstrijdleider Ingmar Visser aan tegenstanders uit de computer deed rollen.
Lijstaanvoerder en dus grootste kanshebber André Kunst moest deze voorlaatste ronde tegen de immer taaie Dick Kruijff. André die zich deze week had voorbereid op het frivolere spel van de verstek laten gaande Jan Jansen moest dus nog even honderdtachtig graden om. Dit lukte hem schijnbaar met gemak. Dick kwam twee pionnen achter en had zoveel tijd nodig om zijn stelling nog op orde te houden dat hij door zijn vlag ging.
Kanshebster nummer twee is Colleen Otten. Zij lootte tegen de wedstrijdleider en wist hem te verslaan en dus de spanning in de competitie te houden tot de laatste ronde. Kanshebber nummer drie is Sebastiaan van Westerop. Hoewel hij deze week niet aanwezig kon zijn, zijn er nog steeds mogelijkheden voor hem om kampioen te worden.

René Koens schudde Wim Dijkman van zich af

De rest van de partijen gingen alleen nog om persoonlijk gewin. Dick Wijker was zeker niet van plan om van Patrick de Koning te verliezen en deed dat dan ook niet. Patrick zag, hetzij ietwat laat, de deplorabele staat van zijn stelling in en gaf op voordat hij mat gezet kon worden. Siebren Frolich stootte Greory van den Ende van zijn sokkel en René Koens schudde Wim Dijkman van zich af. Louwe Post haalde een persoonlijke victorie door de aankomend kampioen van groep drie, Dirk Geels in het eindspel te verslaan.
Andries Visser moest zijn dame prijsgeven aan Sinclair Koelemij. Omdat hij hier onvoldoende materiaal voor terug kreeg gaf hij uiteindelijk toch op. Tom van der Vlugt haalde met een remise tegen Kees Giesberts weer een half punt binnen. Iets wat Sjef Rosier en André Hennipman ook deden. In een curieuze partij waarbij beide spelers wel een keer overwegend stonden werd besloten tot een puntendeling.
Omdat op vrijdag de zaal bezet is zal de competitie dus beslist moeten gaan worden op aanstaande donderdag.

Sjef Rosier