Fetze Walda overleden

Beste leden,

Onverwacht is, afgelopen vrijdag 26 november, ons oud-lid Fetze Walda overleden op 84 jarige leeftijd. Fetze was jarenlang (48 jaar) een trouw lid van Kijk Uit, totdat hij een aantal jaren geleden (2001) terugkeerde naar zijn geboortestreek, Friesland. Ook in Sneek werd hij wederom lid van de plaatselijke schaakvereniging en speelde nog een paar jaar zijn wekelijkse schaakpartij. Fetze werd in de periode tussen 1958 en 1972 drie keer clubkampioen en bleef altijd een zeer sterke speler en geweldig analyticus. Tot aan het laatste seizoen dat hij voor Kijk Uit speelde was hij, als we een beroep op hem deden, inzetbaar voor het eerste team en ook daar won hij op bewonderenswaardige wijze zijn partijen. Voor het tweede team was hij een geweldige steun, die jaar na jaar geweldige scores behaalde. Helaas moest Fetze onze jubileumboottocht aan zich voorbij laten gaan, bezoek weerhield hem van deelname.

Sommige van ons hebben Fetze meegemaakt als de strenge docent Engels op de middelbare school, anderen als kritische volger van menig competitiepartijtje. Met Theo Hölscher vormde hij jarenlang een hecht duo, in het tweede team en tijdens hun bezoeken van het Hoogovenschaaktoernooi. Met het overlijden van deze markante persoonlijkheid verliest de schaakwereld een bijzonder mens, een scherpe analyticus en plichtsgetrouw mens die recht door zee op zijn doel afging. Door zijn verhuizing naar Sneek waren de contacten grotendeels verloren gegaan, maar ik denk dat ieder die hem gekend heeft hem nooit uit het hart verloren heeft.

Fetze wordt komende woensdag 1 december in Sneek begraven. Als er mensen zijn die de dankdienst willen bezoeken, laat dat dan even weten, misschien kunnen we gezamenlijk vervoer regelen.

Namens het bestuur van Kijk Uit,

Sinclair Koelemij

Rouwkaart

Onze trouwtekst: Psalm 146 : 5
        "Gelukkig wie de God van Jacob tot hulp heeft."

Vredig is uit ons midden heengegaan mijn innig geliefde man,
onze lieve pa en heit, opa en pake

Fetze Johannes Walda

Dekamalaan 17-207
8604 Sneek

De dankdienst wordt gehouden op woensdag 1 december om 14.00 uur
in het uitvaartcentrum "Talitha Koem", Harste 8 te Sneek.
Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de algemene begraafplaats te Sneek.

Gelegenheid tot condoleren vanaf een half uur voor aanvang van de dienst.