Barry Broek prolongeert jeugdtitel bij schaakclub Kijk Uit

Jeugdcompetitie eindronde 38

Donderdag 28 juni 2012 - Op de laatste speeldag is Barry Broek voor de tweede maal jeugdkampioen van Kijk Uit geworden. In een onderling duel met Robert Spruit die dit seizoen met reuzenpassen de top heeft bereikt, boekte hij een degelijke overwinning. In de partij kwam Robert niet aan rokeren toe. Barry zorgde, door de druk op de stelling van Robert langzaam op te voeren, dat Robert geen mogelijkheden kreeg om zijn stukken te activeren. Daarna was het voor Barry niet moeilijk meer. Langzaam won hij terrein en toen een pionnetje de overkant behaalde en omgetoverd werd tot dame, was de titel een feit.

Jeugdkampioen Barry Broek

Robert Spruit werd tweede in de eindrangschikking en met een eerste plaats in groep 2 behoort hij ook tot het rijtje prijswinnaars.
In groep 3 ging Bram Zwart er met de eerste plaats vandoor. Met een vierde plaats in het eindklassement is hij volgend seizoen een van de kanshebbers voor de jeugdtitel.
In groep 1 gingen de plaatsen twee en drie naar Job Elzendoorn en Quinten Otte.
Tweede en derde in groep 2 werden Levi Denneboom en Isa Boztoprak, die er op deze speelavond nog een heel spannend potje van maakten. Nadat Isa de buit leek binnen te halen, sloop er toch een pionnetje van Levi door zijn verdediging. Na promotie van het kleinood ontstond een hectisch gevecht dat ver na de formele sluitingstijd werd beslist in het voordeel van Levi.
De tweede en derde plaats in groep 3 werden bezet door Mark Spruit en Bas von Scheven. Bas die in het voorjaar de schaakclub kwam versterken, had slechts negen partijen nodig om deze prima prestatie te behalen.
Op 6 september start het nieuwe schaakseizoen voor de jeugd.

Andries Visser