Barry, Vincent en Giverny winnen Paastoernooi 2012

Foto's van het jeugdpaastoernooi op: Skydrive

Donderdag 5 april 2012 - Dit jaar was het voor het eerst een officieel Paastoernooi bij schaakclub Kijk Uit, met maar liefst tweeentwintig jeugdleden was het een goed bezet Paastoernooi. In groep een was bijna iedereen aan elkaar gewaagd, maar één topfavoriet was er wel Barry Broek. De vraag was of hij het ook waar kon maken. In de eerste ronde behaalde Barry het volle punt en zijn naaste concurrent in de competitie en in het toernooi Job Elsendoorn ook. In ronde twee liep ook nog alles op rolletjes. Maar in ronde drie speelden ze tegen elkaar en zou één iemand de leiding kunnen gaan pakken. Barry die meer ervaring heeft met snelschaken liet dat duidelijk zien, en kon in tijdnoodfase profiteren van de fouten van Job en de voorsprong in het klassement pakken. Barry gaf de voorsprong het gehele toernooi niet meer uithanden en behaalde 5 uit 5! Job Elsendoorn haalde 4 uit 5. Gijs Mertens haalde 2 uit 5 partijen en dat als nieuwkomer in groep 1!

Giverny Otte - kampioen van groep 2

In groep twee waren de verschillen nog kleiner qua speelsterkte. Na twee rondes stonden Giverny, Vincent en Roan aan kop met 2 uit 2. De derde ronde Speelde Giverny tegen haar directe concurrent Roan. Ze wilde winnen en deed dit ook met veel moeite na goed tegenspel van Roan! Vincent won ook zijn partij in de derde ronde en kon zo bij Giverny in het spoor blijven. De vierde ronde speelden ze tegen elkaar. Na een zenuwslopende partij kwamen ze remise overeen, dus kwam alles op de laatste ronde aan. Beiden wonnen en werden zo gedeeld eerste!

Ingmar Visser