De jeugd bij schaakclub Kijk Uit!

De jeugdavonden bij schaakclub Kijk Uit worden elke week weer druk bezocht door zo'n twintig jongeren die hun partijtje spelen en via het stappenplan van Buma en van Wijgerden het schaakspel leren.

Schaken bij Kijk Uit is leuk en leerzaam

De IJmuidense jeugdclub groeit snel onder de enthousiaste leiding van de jeugdleiders Andries Visser, Ingmar Visser en Patrick de Koning. Elke donderdagavond van 19:00 uur tot 20:00 uur kunnen jullie terecht in de voormalige Jan Ligthartschool aan de Eksterlaan 8 te IJmuiden.

Klaar voor de beslissende slag?

Schaken traint de hersenen, het leert je vooruitkijken, concentreren en eerst denken dan doen. Een fit lijf en een heldere geest dat vormt de basis voor een gezonde toekomst. Schaken is leuk als je het spelletje begrijpt, elke week ontdek je weer wat nieuws een leven lang. De wat oudere jeugd (vanaf zo'n 15 jaar) kan meespelen bij de senioren. Elke vrijdagavond spelen we daar een interne competitie waarbij ieder in zijn groep kan winnen. De sterkste schakers kunnen in teams deelnemen aan clubwedstrijden in de regio of zelfs voor de aller besten in de landelijke competitie. De schaakclub Kijk Uit is een van de sterkste verenigingen in de regio IJmond en Kennemerland en ook een van de gezelligste. Kom eens kijken op donderdagavond (jeugd) of vrijdagavond (senioren) of bezoek onze website op schaakclub Kijk Uit. Je kunt daar wekelijks het wel en wee van onze vereniging volgen.

Concentratie!

Kijk verder bij nieuws van en voor de jeugd.